Saturday, December 30, 2006

Produk Kesihatan DCL

Red Guara Cafe
Venergy

Bidadari

Antara yang popular di pasaran online sekarang
E-Bidadari(online shop)
PRODUK KELUARAN DCL
BAGI YANG MENGUTAMAKAN KESIHATAN DAN KESEGARAN
BERMINAT UNTUK MEMBELI…
BANK IN KAN DUIT KE MBB112317001256(call/sms bile dah transfer duit)
SILA SMS NAMA, NO.TEL,ALAMAT UTK PENGHANTARAN KE 019 2218638 SEKARANG
KOS PENGHANTARAN RM 5.00 - PENGHANTARAN MENGAMBIL MASA 2 HARI


Bidadari
Apakah Bidadari??
• BIDADARI adalah minuman berfungsi untuk kesihatan, kecantikan dan kebahagiaan suami isteri dikomposisikan dengan bahan semulajadi mewah seperti madu asli, sirih, akar serapat, kacip fatimah, kurma, manjakani, jarum emas, asam jawa, daun cekur dan lain-lain herba terpilih.
• BIDADARI kaya dengan protein, serat, karbohidrat dan vitamin A, B, C, D dan E, sangat baik untuk membina kesihatan terutamanya membina system rahim, meningkatkan seri wajah dan menjadi pemangkin kepada kenikmatan perhubungan kelamin (suami dan isteri).
Apakah kelebihan BIDADARI??
• Membantu masalah keputihan
• Membantu mengatasi masalah senggugut
• Membina rahim
• Mengecutkan rahim
• Mengecutkan otot faraj
• Menyempitkan faraj
• Menguatkan system kemutan
• Meningkatkan nafsu dan tenaga seksual dan memberi impak positif kepada pasangan (suami) semasa perhubungan kelamin
• Menambahkan kolagen dalam badan
• Mencantikkan kulit dan menaikkan seri wajah
• Membantu menghilangkan bau badan dan mulut
• Melegakan panas badan
• Menegangkan payudara
• Membantu merawat IQ
• Membekalkan tenaga segera
• Membantu merawat luka dalam perut dan pembedahan
Persoalan Tentang Bidadari
• Soalan :-Bilakah waktu terbaik untuk mengambil BIDADARI jika bersalin operation?
• Jawapan:- Selepas 3 hari bersalin operation sudah boleh mula mengambil BIDADARI
• Soalan :- Bilakah waktu terbaik untuk mengambil BIDADARI semasa waktu pantang bersalin secara normal?
• Jawapan :- Waktu yang PALING SELAMAT untuk mengambil bidadari selepas bersalin secara normal adalah selepas 3 minggu bersalin untuk mengelakkan dari berlakunya pendarahan yang banyak. Waktu 3 minggu selepas bersalin adalah waktu-waktu penghujung nifas, jadi, adalah sesuai untuk minum BIDADARI untuk mengeluarkan saki-baki darah kotor yang ada dan waktu itu, tubuh badan sudah mula pulih dan agak kuat untuk menerima apa jua bentuk pemulihan.
• Soalan :- Seawal usia berapa tahun boleh mengambil BIDADARI?
• Jawapan :- Bidadari boleh diminum seawal usia 13 tahun lagi..Tiada kesan buruk terhadap si pemakan disebabkan ianya adalah produk pemakanan bukan ubat-ubatan. ini adalah kerana pada usia 13 tahun, kanak-kanak itu sedang menuju ke alam remaja dan akan melalui proses menjadi orang dewasa. Kadar sukatan untuk kanak-kanak 13 tahun ini adalah 1 sudu kecil setiap hari. Apakah kebaikan yang akan diperolehi oleh kanak-kanak ini dari pengambilan bidadari? a) baik untuk minda b) baik untuk otot-otot c) dapat membersihkan segala kekotoran dalam rahim semasa dalam proses ke arah kedewasaan atau tempoh sebelum datang bulan d) mencantikkan payudara e) mengelakkan dari terkena penyakit keputihan
• Soalan :- Bolehkah BIDADARI membantu untuk mendapatkan zuriat?
• Jawapan :- BIDADARI boleh memperbaiki sistem rahim dan menguatkan rahim. Ianya juga berkesan dalam perhubungan suami/isteri, ini secara tidak langsung dapat membantu dalam hubungan kelamin dan mengeratkan hubungan suami/isteri. Pengambilan BIDADARI beserta Nu-Age adalah dicadangkan untuk membantu anda mendapatkan zuriat.

TESTIMONI PENGGUNA BIDADARI
Testimoni 1 - Saya masih belum berkahwin.Terfikir utk mencuba produk Bidadari kerana terpegun dgn pengalaman kawan-kawan. Alhamdulillah, produk ini berjaya menyelesaikan masalah keputihan yg merunsingkan saya selama ini.Terimakasi BIDADARI..
Testimoni 2 - Alhamdullilah kerana Bidadari telah menyemarakkan semula perasaan saya yg semakin hambar utk melayan suami.Suami saya begitu terkejut dgn perubahan dan benar2 gembira.Payudara saya juga semakin montok .Tak sia2 saya mencuba Bidadari.Semoga rumahtangga saya semakin bahagia.
Testimoni 3 Saya sungguh berbangga kerana dengan mengamalkan Bidadari, hubungan saya dan pasangan semakin intim.Kami seperti pasangan yang baru di ijabkabulkan. Saya juga berjaya melaksanakan "tugas" dengan begitu berkualiti.Itu adalah luahan pasangan setelah saya mengamalkan Bidadari.Terimakasih kepada mereka yg mengenalkan Bidadari kpd saya.



Testimoni 4 Saya seorang ibu dan mempunyai 2 orang anak. Sebelum ini saya cukup sedih bila pasangan saya komen tidak cukup nikmat utk bersama kerana bahagian sulit semakin longgar.Kini , dia sungguh gembira bila merasakan satu "keajaiban" telah terjadi.Saya kini sungguh berbangga kerana hanya sebotol Bidadari telah membolehkan saya melaksanakan tanggung jawab dengan lebih sempurna.
Testimoni 5 Memang saya nak order lagi, setakat ini alhamdulillah nampak kesan bila makan terasa denyutan kat breast nie,energy pun ok balik kerja taklah penat sangat masih boleh layan kerja rumah dan anak-anak dan yang paling penting untuk suami kadang2 rasa takut nak......sebab rasa macam anak dara.he...... so... satu je advise .. cuba dulu baru tau....
Testimoni 6 Saya masih bujang dan telah mengalami masalah senggugut sejak mula remaja. Setelah mengambil BIDADARI, senggugut yang menggangu hidup saya berbelas tahun lamanya telah hilang sepenuhnya. Selain itu keputihan yang serius yang sering saya alami juga semakin pulih.
Testimoni 7 Permulaan mengambil BIDADARI, payudara saya berasa agak sakit. Seminggu selepas itu, saya dapat rasakan payudara saya membentuk dengan cantik dan tegang. Selain itu, saya sering sendawa dan mengeluarkan angin dengan banyak. Mungkin ia adalah proses baik pulih gastrik yang saya alami. BIDADARI membuat suami lebih sayang.
Testimoni 8 Saya seorang ibu dan mempunyai 2 orang anak. Saya sering letih dan tidak berminat untuk bersama suami. Apatah lagi suami sering memberi komen bahawa dia tidak langsung merasa kemutan sewaktu bersama. Saya mencuba BIDADARI atas nasihat rakan dan sungguh ajaib apabila suami saya sangat terkejut dan memuji kehebatan perubahan tersebut. Saya akhirnya menjadi pelanggan setia BIDADARI.
Testimoni 9 - Kawan2, printech nak bagi testimoni ni...hubby baru balik kelmarin (hubby further study degree kat arau-2 minggu skali baru balik) ..pastu bermula upacara.. perghh... memang fit & tight!! ~malu!!! printech tak mkn byk bdari ni..sehari 2 sudu jerk. panassss...kang horny kang camner?? nayaaa je..kalo laki ada slalu takper gaks! selamat mencuba b'dari.. akukah bidadari hubby? la..la...la..la..
Testimoni 10 haz baru 2 hari minum..sedap!!! nyum nyum.... haz lom kawen, sajer minum nak bg kuat rahim & ilangkan keputihan...betul laa ...baru 2 hari, dah kurang keputihan tu!!! ni yg nak beli lagik ni..
Testimoni 11 bidadari ni membekalkan tenaga jugak eek?semalam bam letih betul..dah la balik sendiri naik bas..balik rumah kena sental baju 2 bakul..mesin kantoi... mlm lak susah nak tido...selalunya waktu pagi mesti lesu..hari ni ok pulak..hehehe sebelum jam menjerit..bam dah bangun dulu..
Testimoni 12 lepas terima tu dah minum.. 2 jam dah berkesan kot...2 hari berturut plak cik abang meminta....sabo je le....memang best le kot!!...bab PD tu leas sseminggu bleh nampak perubahan kot... tak yah tanya cik abang.. expressi muka pun bleh tau..perbezaanya....
Testimoni 13 baru pasan tadi nih...kita punyer tottt. tu tak basah eissskkk baru je makan bidadari nih.
Testimoni 14 bukan nak bodek..bidadari ni mmg best la..masalah keputihan yg bam hadapi sejak akil baligh telah berakhir..ewah... nasib baik akak citer pasal mender ni..kalo tak sampai bila2 org tak tau pasal nih, puas hati sungguh....
Testimoni 15 rasanya dah almost 2 weeks kot mkn BIDADARI nie, pehtue semlm cik abg ajak *******... kekekeke... dia kata... "perghhhh..." yg selebihnya malulah tommy nak kata... yg penting dia sungguh PUAS HATI...!!!

Testimoni 16 ada mmember opis tu siap citer dgn asben dia...tak sabar nak try...dia selalu project weekend je...sbb penat tapi bidadari punya pasal..malam ari keje pun jadi dah!!!..gelak tul....dah le dia kata best...rapat...asben dia pun suka gak..sejak dia beranak 2, asben komplen...longgar dah!!...
Testimoni 17 wokay...demi kengkawan semua...marilah kita membidadarikan diri sendri sebelum betui2 jd bidadari... mula2 makan...mmg keputihan kuar byk...agaknya nak cuci kot...after few days...mmg terasa 'keberkesanan' nya...termasuk lah 'si dia'... ..cam baru kawen plaks... ...'kebanjiran' pun kureng....'kelonggaran' pun dah dibaik pulih....kire almost ke keadan asal lah... ...berikan kita tenaga & bersemangat utk bersama
Testimoni 18 best betul lah! tak rugi menerai! daya kemutan tu, fullamak (apalah cabul sangat mulut aku ni!) tapi, memang betul kak! best! pd yg nak menerai tu, tak rugi! PD pun, np rasa, nak kena tukar saiz baru 34b kot! tapi, memang mantep gitu... yezzzaarrrr....
Testimoni 19 Alhamdulillah Bidadari ni dah solve masalah yang duk haunted kita selama ni...dulu selalu je kita punya seluar kecik tu kotor sikit..bila ade discharge ..nak2 masa keputihan atau masa lepas period tu...tapi alhamdulillah sejak minum bidadari beberapa minggu ni without fail..dah tak de masalah tu...bersih je seluar kecik tu..kalau tak jenuh nak tukar..pastu perasannya kat "tut" tu dah kurang bau yang kurang menyenangkan..ni semua sebab dulu masa pregnant kita alami keputihan yang banyak..lepas pregnant dia kurang sket..tapi sekarang ni dah tak de...
Testimoni 20 I ada masalah ekzema di kulit muka yang membuatkan ia mengelupas dan sentiasa nampak kulit yang mengelupas tu dipipi .so smlm baru perasan yg kulit mengelupas tu dah takda...smooth je...memang tergezut tak terkata la.nak caya ngan tak caya, kena caya jugakla.sbb dah bertahun kulit mengelupas tu dok ada kat pipi ni, tetiba dah hilang...pastu tumit kaki yang merekah besar selama ni, dah jadik merekah kecikk...miracle tol la...
Testimoni 21 xde apa nak kata cuma................BESSSSSST aaa produk ni....satu je lagi tak try..apa tu venergy....
Testimoni 22 alhamdulillah la..bidadari ni banyak bagi kebaikan hehe..elok untuk buat amalan berterusan ehhe
Testimoni 23 sib baik I dah ok dah...now period teratur dan boleh diagak kedatangannya berdasarkan hari
Testimoni 24 Happy giler sebb first botol dah tinggal sikit. Belum habis sebotol....kesannya umpppphhhhhhhh.......Best aaaa......sesapa yg belum rasa itu bidadari lagi....cepat2 le terbuka hati utk mencuba.
Testimoni 25 Nak share 1 Kisah Benar....seorang sahabat...Beliau telah mendirikan rumahtangga selama 9 tahun tanpa kehadiran cahayamata....berbagai usaha telah dijalankan mereka berserah sahaja. Ditakdirkan oleh Allah sahabat ni telah mencuba Bidadari + venergy. Alhamdulillah beliau telah disahkan hamil 6 minggu dan sedang menunggu kandungan kuat & sihat. Berita gembira itu beliau sampaikan dengan gembira dihadapan suami beliau.
Testimoni 26 Sungguh gembira sekali mendengarnya. Kini ada 2 lagi pasangan yg sedang menanti keputusan yg sama...telah menggunakan bidadari melebihi 3 bulan....masih bersabar & terus berusaha untuk hamil.....doakan mereka berhasil ...buat Puan Jumaah & Pn Allia...
Testimoni 27 Anyway.....makan 2 sudu aje ker? Akak mmg dah terlebih ler. Patut ler akak rasa seksi jer memanjang. Hehehe. Sampai suami akak yg keletihan pun terpaksa mengalah melayan. Penangan bidadari sungguh!
Testimoni 28 will order my 2nd bidadari by end of this week.. BIDADARI memang pergghhh!!!
Testimoni 29 bila i minum bidadari nie...mula2 takut gak nak minum takut ada side effect kan..tp dah beli dan sebab kerana teruja yuna minum...dlm 2 weeks memang nampak keberkesanannya tp x mungkin jugak mungkin disebabkan psyhcologhy kot..tapi bidadari nie mmg best...keputihan memang dah x de..rasa bersemangat pun ada..dulu mmg yuna nie cepat lesu dan letih..skrg dah x lg....bab bersama tuh jgn ckp laa kan...memang power laa... dulu mcm kurang nak bersama skrg nie dah kerap laa pulakso pada seme cubalah bidadari memang ianya membina dari dalam diri dan pergh laa
Testimoni 30 Saya baru 3 bulan join DCL, sebelum nie tak pernah pun join mana2 MLM. Product ini diperkenalkan oleh rakan sekerja saya dan saya telah mencuba bidadari.... hasilnya sungguh menakjubkan... so saya share product nie dgn rakan sekerja dan saudara mara... memang feedback yang diterima adalah positif....... Semoga saya berjaya seperti dealer yang lain... itulah impian saya ......HIDUP DCL.
Testimoni 31 rasanya dah almost 2 weeks kot mkn BIDADARI nie, pehtue semlm cik abg ajak *******... kekekeke... dia kata... "perghhhh..." yg selebihnya malulah i nak kata... yg penting dia sungguh PUAS HATI...!!!
Testimoni 32 saya ada masalah rahim turun (forlap 1st degree). so dr pakar suruh buat terapi 2 kali seminggu. (terapi sistem kemut) memandangkan saya bekerja dan tak sanggup dlm seminggu kena dtg lewat ke office, saya cuba cari alternatif lain.... terbaca pasal bidadari.selepas menggunakan bidadari selama sebulan memang terasa perbezaannya. pada mulanya, pinggang memanglah sakit selama seminggu dan lepas tu ok. bidadari ini mencuci segala kotoran dalam rahim kita .. segala darah beku akan keluar bila kita amalkan bidadari. kenalah makan ikut aturan kalau nak dapat effect yg betul. bidadari ini juga membantu proses sistem kemutan..menguatkan urat2 rahim tapi jangan lupa juga buat exercise kemutan. dengan melakukan 2 proses ini, kita akan dapat effect yg lebih lagi. bila saya pergi checkup balik pada pakar sakit puan.. dr tu pun hairan sebab rahim clear .. dan rahim pun cuma turun sikit saja. dr suruh saya amalkan apa yg sedang saya lakukan skrg. so bidadari memang elok utk wanita yg mempunyai masalah rahim. bagi yg belum cuba lagi selamat mencuba.. insyallah akan dapat keberkesannannya.
Testimoni 33 1. tader 'stain' kat panties. basuh pun takyah nak sesusah sental cam dulu 2. dulu me agak lambat nak... er.. 'basah' la ni... hehhehehe... * yg ni hubby suka sangat. pelincir semulajadi gitu.. heheheh 3... hehehe... dulu pakai permata suri CNI, ketat masa baru 'tut' hubby nak masuk, then lama skit longgar. bidadari ni, hubby suka-suka-suka giler sbb ketat all da way. mcm tak percaya saja. tambah hubby makan venergy, rambut kami, tiap pagi, minggu ni... basah saja.. hehehehe. kalah masa baru kawin dulu.
Testimoni 34 -- ummi wrote: sorilah sy diam diri...kurang sihat sejak akhir2 ni...berbadandua..mcm tulah.. -- kmj wrote: oo dah berapa bulan? tahniah! maksudnya dah 4orang usahawan dcl kedai-e yang berbadan dua..alhamdulillah rezeki.. --- ummi wrote: dah 3 bulan lebih...ni pun ambil masa..nak lekat maybe berkat bidadari kot....alhamdulillah.. --- kmj wrote: kesan bidadari ke? memang tunggu zuriat yek..yang kecik umur baper? --- ummi wrote: maybe kesan bidadari...yalah....setelah makan berapa botol pun sy tak ingat...sy usaha..mcm2 mkn...tp after bidadari..alhamdulillah..Allah izinkan..yg kecil dah 5 tahun...itu yg nak sgt lagi anak...period sy pun ok after mkn bidadari..kalau tidak..lambat...bagus produk ni..alhamdulillah....kita usaha...Allah makbulkan...yg penting sabar...
Bahan Kandungan : - Madu Asli, Manjakani, Sirih, Serai, Akar Serapat, Jarum Emas, Kacip Fatimah, Asam Jawa, Kurma dan lain-lain herba terpilih.
Cara Pengambilan : Minum 2 sudu sebelah pagi, 2 sudu sebelah malam, gunakan sudu PLASTIK, jangan letak dalam petisejuk dan elakkan dari mengambil sebarang minuman dalam 1 jam selepas minum bidadari.
HARGA : WM48.80 EM: RM53.50 BRU: $27.50 S'PORE: $26.00
KOS PENGHANTARAN : RM5.00
250ML
Venergy

Herba mewah untuk "kelelakian sejati" dan kesihatan am keseluruhannya.
Antara Kandungan :-
Akar Halia, Gingko Biloba, Ginseng dan lain-lain herba terpilih.
Pengenalan Akar Halia
Ia adalah herba sumber alam yang mempertingkatkan paras testosteron untuk meningkatkan kesuburan lelaki serta membantu simptom kemandulan. Kajian mendapati bahawa Tribulus terrestris telah meningkatkan jumlah sperma dan mengurangkan kadar kematian sperma selepas pengambilan herba terebut selama 30 hari.
Pengenalan Ginseng
Kaum Cina mula menggunakan ginseng sebagai ubat sejak 5000 tahun yang lalu. Orang Cina menggelar herba itu sebagai ginseng yang membawa makna 'tumbuhan manusia' (Man Plant) kerana bentuk tumbuhan herba itu yang merupai bentuk manusia.
Kemudiannya ginseng diberi nama Latin atau sainstifik yang berbunyi Panax oleh ahli botani. Panax dalam bahasa Latin bermakna penyembuh sempurna bagi semua penyakit (cure all). Panax berasal daripada famili Araliaceae dan mempunyai hubungan yang rapat dengan famali Panacea.
Selain daripada kaum Cina , orang tempatan Amerika Utara (North Native American) juga menggunakan ginseng sebagai ubat. Terdapat banyak ginseng semulajadi atau lebih dikenali sebagai ginseng liar yang tumbuh di benua Amerika Utara dan dikenali sebagai Panax quinquefolium.
Ginseng atau nama saintifiknya Panax ginseng merupakan akar kepada tumbuhan Panax quinquefolious dari famili Araliaceae merupakan herba yang paling popular dalam perubatan tradisional orang cina. Ginseng mudah dikenali melalui rangkaian akar-akar yang panjang dari induknya dan berwarna kuning kepucatan .
Pada suatu ketika dahulu ginseng juga dikenali sebagai akar dari syurga dan dipercayai mengeluarkan bau yang wangi dan kandungannya tidak bertoksid. Akar ginseng ini amat mujarab penggunaannya jika akar-akar ini direbus dan diminum segelas sehari.
Menurut Profesor Ran Xioa Feng pakar perubatan dari negara China , mengatakan bahawa herbal asli ini dapat mengurangkan kepanasan badan dan melegakan sakit kepala akibat dari selsema dan demam. Ia juga berfungsi melegakan batuk ,gangguan kerongkong dan meredakan kahak .
Tea ginseng juga dapat melegakan ketidak selesaan akibat dari tekanan darah yang tidak seimbang seperti pitam , denyutan jantug yang tidak normal dan keletihan .
Sementara itu ia juga membantu pelancaran darah , menyenangkan fikiran , menguatkan otot –otot sendi , tulang serta mempertingkatkan sistem daya tahan demi memperkuatkan tubuh kita. Oleh kerana herbal ini sangat berguna dalam dunia perubatan moden , maka ia mudah didapati dalam bentuk cecai pekat , kapsul atau tablet dan serbuk.
Khasiat kesihatan ginseng telah terbukti sejak dahulu lagi dan telah disahkan juga oleh kajian sains. Masyarakat Cina telah menggunakannya sejak lima ribu tahun dahulu. Ia telah dicatatkan dalam rekod perubatan Sheng Nong Beng Cao Jing sebagai herba perubatan yang disanjung tinggi dan boleh dimakan secara berterusan dan tidak mempunyai kesan sampingan toksid.
Nama botanikal ginseng, Panax Ginseng telah diberikan oleh seorang saintis Rusia pada 150 tahun yang lalu. Panax bermaksud “panacea” iaitu Penawar untuk semua jenis penyakit. Ginseng juga dikenali kerana khasiat penyuburnya di Yuan qi iaitu tenaga penjana kehidupan, memulihkan limfa dan menguatkan fungsi paru-paru, menenangkan fikiran dan merangsang fungsi mental. Memulihkan rasa lemah badan, melancarkan perkumuhan disamping menghilangkan dahaga. Selepas bijinya ditanam, ginseng mengambil masa sekurang-kurangnya enam tahun untuk tumbuh, berbunga, berbuah, dan matang.
Para peladang memetik kudup bunga ginseng sebelum ia sempat kembang dan berbuah supaya khasiat di dalam akarnya tidak digunakan untuk bunga dan buah. Bunga dan buah ginseng akan mengurangkan saiz dan berat akar lalu menurunkan harganya. Beberapa tahun kebelakangan ini, kajian telah menunjukkan bahawa buah ginseng mempunyai khasiat kesihatan yang lebih daripada akarnya.
Keistimewaan Buah Ginseng (Raja Ginseng)
Baru-baru ini, buah ginseng telah menarik perhatian ramai kerana ia didapati mempunyai empat kali ganda lebih banyak saponin atau ginsenosides-fitokomia (kimia tumbuhan) di dalam ginseng berbanding dengan akar ginseng.Sekumpulan saponin memiliki tindakan merangsang (yang), manakala kumpulan lain mempunyai tindakan menstabilkan (Yin).
Tindakan kedua-dua kumpulan saponin ini adalah diimbangi di dalam buah ginseng, yang membantu menambah kesihatan badan. Oleh kerana itu tidak dapat dinafikan kebanyakan khasiat ginseng datangnya daripada buah ginseng. Ini ditunjukkan oleh analisa berikut yang yang dijalankan oleh Profesor Kawamura daripada Pusat Penyelidikan Farmakologi Tokyo. Kemujaraban buah ginseng bukan sahaja disebabkan oleh ketinggian kandungan saponinnya, malah kerana ketiadaan Rb l yang memanaskan. Ia memiliki saponin yang lebih berkhasiat iaitu Re yang tidak memanaskan badan.
Kajian dan ujian klinikal telah membuktikan bahawa Rb l menaikkan paras kolesterol dalam darah manakala Re menurunkannya. Kajian tersebut juga menyimpulkan bahawa buah ginseng adalah mujarab untuk mengatasi sakit jantung dan masalah kepupusan fungsi otak. Ia juga berkhasiat untuk mengurangkan risiko pengerasan salur darah. Kajian yang dijalankan oleh Universiti Hiroshima menunjukkkan bahawa buah ginseng mengandungi 30 kali ganda lebih banyak saponin Re, bila dibandingkan dengan akarnya.
Re merangsang penghasilan hormon pembesaran untuk membina semula atau mengganti tisu badan, mengaktifkan macrophage, iaitu sel darah putih yang menyingkirkan toksin dan menjalankan immunoglobulin termasuklah lgA, lgG, lgM iaitu antibodi yang menentang virus serta bakteria. Saponin ginseng khasnya Re dan Rgl meningkatkan sintesis unsur genetik : DNA dan RNA yang diperlukan untuk metabolisma sel darah dan tisu badan.
Ini dapat membantu melegakan masalah anemia di samping menguatkan otot serta membaiki kulit. Buah ginseng adalah kaya dengan asid amino, vitamin dan zat galian. Jika dibandingkan dengan akar ginseng, buah ginseng didapati mengandungi 5.4 kali lebih banyak zink, 9 kali lebih banyak zat besi dan 2.6 kali lebih banyak manganis. Buah ginseng juga mengandungi lebih banyak potassium, kalsium, magnesium dan tembaga. Kajian telah membuktikan bahawa kandungan saponin dan khasiat yang lebih tinggi telah menyebabkan buah ginseng lebih mujarab daripada akarnya. Ginseng dianggap sebagai Raja segala Herba, manakala buah ginseng sebagai Raja ginseng.
Bahan Aktif Dalam Ginseng dan Kegunaannya
Ginsenocides - Mengembangkan saluran darah, menambahkan bekalan darah ke seluruh tubuh badan, mengurangkan kolesterol dalam tubuh badan, menghalang kerosakan otot jantung ketika berlaku keadaan kekurangan oksigen, meningkatkan sistem pertahanan tubuh. Kajian ahli farmasi China mendapati bahawa ginseng berkesan menenangkan, memberi tenaga dan stamina kepada para atlet China tanpa kesan steroid. Pada 1992, Sukan Olimpik di Barcelona menyaksikan tujuh pelari negara China memecahkan rekod dunia. Selain itu, hasil penyelidikan atas ginkgo mendapati kepekatan 24% ginkgo flavone glycosides, 6% terpene lactones kebarangkalian penyakit Alzheimer berkurang.
Kepentingan Ginseng Dalam Dunia Perubatan
Secara umumnya , mereka yang menggunakan atau mengamalkan ginseng percaya ia dapat memulihkan kesihatan dan tenaga di samping meningkatkan daya hidup. Ginseng mampu memulihkan keletihan dan kelesuan dari segi mental dan fizikal . Mampu mengubati penyakit paru – paru , bengkak – bengkak di badan , penyakit badan yang lain dan memanjangkan usia pengamalnya yang dipercayai dapat diekstrakkan khasiatnya dengan mengigit dan memamah akar ginseng .
Selain itu juga dalam dunia perubatan moden ia dipercayai dan terbukti keberkesanannya dalam mengatasi masalah atau penyakit – penyakit berikut
I . Diabetes ( Kencing Manis ) Kehadiran hypoglemia di dalam ginsenosides telah mengurangkan kandungan glukos ( kandungan gula ) yang berlebihan dalam tubuh pesakit diabetes dan memulihkan kesihatan seperti sediakala . Ini adalah diakibatkan daripada dua kesan ginsenosides iaitu Rb 1 dan Rg 1 yang merangsang secara aktif dalam metabolisme . Dua kumpulan sel atau agen ini berjaya melakukan insulin terhad kapisiti kandungan gula yang ada , caranya dengan mengawal metabolisme tersebut . Secara tidak langsung kesan yang dapat dilihat disini ialah apabila khasiat ginseng mampu mengurangkan hypoglemia dalam tubuh pesakit yang menghidapi penyakit diabetes .
II . Kanser Atau Barah Payu Dara (Breast Cancer) Kebaikan atau khasiat yang terletak pada akar ginseng itu diproses untuk mendapatkan atau menghasilkan sejenis estrogen yang dikenali sebagai pS 2 . Ia akan bertindak balas di dalam tubuh pesakit tersebut di mana ia cuba mengesan sel – sel kanser dalam payu dara antaranya MCF-7 , T-47D dan BT-20 seperti yang disahkan dan dianalisikan oeh pakar – pakar perubatan timur dan barat .Perbandingan yang didapati apabila pS 2 berpadu bersama – sama tarnoxifen .
III . Bertindak Sebagai Afrodisiak (Meningkatkan Daya Seksual ) Seorang profesor kimia bernama Rusell Bell , Hamilton dari Ontorio’s Mc Master University membuktikan kajian dan pernyataannya yang menyentuh tentang kebaikan ginseng dalam dunia seks lelaki .Bell dan dan penyelidik yang lain telah melakukan dua jenis eksperimen untuk menunjukkan jumlah kompaun steroid yang dipanggil sapin yang bertindak sebagai vaso-dilator . Ia mampu membuka saluran urat dan ateri (pembuluh darah ) dalam badan untuk meningkatkan kadar pengaliran darah .
Malahan di samping dalam melancarkan kadar pengaliran darah ia juga bertindak sebagai sedatif . Malah dari segi yang lain juga ia mempunyai nilai yang tersendiri apabila ia dapat merangsangkan daya penguat tenaga batin lelaki apabila ia diambil dalam bentuk tonik . Selain daripada masalah lelaki juga ia mampu merawat masalah wanita atau sakit puan , berkesan mengatasi masalah haid dan keputusan haid yang banyak kali dihadapi oleh kalangan wanita yang berumur .Bagi golongan wanita , ginseng berupaya meningkatkan keperluan darah untuk disalurkan ke bahagian pelvik wanita yang berkaitan dengan kawasan sulit wanita . Ginseng juga mampu meningkatkan kadar rangsangan kepada aktiviti seks .
IV . Meningkatkan Kadar Rangsangan Dalam Otak - Ginseng mampu mengubah signifikasi impak dalam daya ingatan atau memori .Selain itu juga kandungan Rb 1 yang ada di dalam ginseng dapat membaiki keupayaan berfikir dengan lebih baik , berkaitan soal pembelajaran dan sebagainya . Keberkesannya di sini dapat dilihat bila mana terdapat aktiviti yang dapat mengukur setiap tindak balas yang dikenali sebagai AChe aktiviti . Aktiviti yang berlaku yang diukur pada tahap tertinggi 100-1 000 nmole/1 akan menyebabkan berlakunya pelepasan atau pengaliran H-Ach dari ‘ bahagian hippocampal ‘ seterusnya mengaktifkan rangsangan ke otak oleh Rb 1 pada tahap 10-100nmole/1 . Namun begitu kandungan kalsium yang ada dalam peningkatan Ach juga turut menyumbang kepada peningkatan rangsangan dalam metabolisme dalam kedudukan neuron otak .
V . Trombosis Arteri Dan Koronari Gejala pembekuan darah yang berlaku dalam arteri adalah diakibatkan daripada kesan arterosklerosis .Sekiranya masalah ini terjadi pada arteri jantung ia dikenali sebagai trombosis koronari . Pengemaman jantung yang terhenti secara tiba - tiba menyebabkan pesakit akan mengalami sesak nafas sekaligus menyebabkan tekanan darah semakin tinggi ini juga boleh menyebabkan pesakit mati . Ginseng berupaya untuk membantu palancaran darah dan memecahkan peningkatan pembekuan darah dalam darah .
VI . Arterosklerosis Salah satu sebab juga yang meningkatkan kapisiti pengaliran darah adalah akibat arterosklerosis yang merupakan penyekatan aliran dalam darah yang dsebabkan pengenapan pada dinding arteri yang kesannya menyempitkan lagi proses pengaliran darah . Saiz lumen yang semakin sempit menyebabkan ganguan , dinding juga akan menjadi keras dan hilang sifat kekenyalannya .Ini menyebabkan tekanan darah tinggi .
VII . Masalah Sakit Kepala Atau Kepeningan - Penyakit ini berlaku apabila aliran darah dalam badan mengalir secara tidak teratur dan tersekat dalam bahagian badan pada arteri . Masalah ini timbul apabila sesorang yang bangun atau bangkit daripada tidur dan rehat .Kesannya otak tidak dapat menerima bekalan darah yang cukup dan oksiogen tidak sampai ke otak . Penyakit ini juga mempunyai kaitan dengan pengenapan kolestrol .

Pengenalan Gingko
Biloba Ginkgo merupakan tumbuhan yang tertua didalam planet kita dan merupakan pokok yang tumbuh sejak dari 190 juta dahulu . Ginkgo atau nama sainsnya Ginkgo biloba dari famili Ginkgoaceae berasal dari negara China dan banyak berguna dalam bidang perubatan tradisional orang cina . Ia digunakan dalam merawat penyakit ashma dan diabetes . Sementara itu , ia juga memberi faedah dalam menyembuhkan gangguan peredaran darah dari otak ke anggota badan yang lain . Selain daripada itu , ia juga mempunyai potensi yang tinggi dalam memulihkan aliran darah di arteri (aliran darah deras) dan kapilari (aliran darah cepat) serta memelihara tisu-tisu badan yang lain .
Jenis Bahan Aktif Dalam Gingko Dan Kegunaan
Terpene lactones - Meningkatkan peredaran darah, mengurangkan tekanan
Ginkgo flavone glyocides - meningkatkan kesedaran mental dan kewaspadaan
Ginkgolide B - mengurangkan migrain dan sakit kepala.
Testimoni
Heheheh... venergy ni utk lelaki.. kalau untuk lelaki rasanya semua org paham apa fungsi venergy kan...
Ok.. venergy ni memang benar2 berkesan.. Suami saya mengambil venergy semlm dalam lebih kurang pukul 9 malam.. dan kami pun tidur laa dalam pukul 11++.. memang saja jek nak try dengan venergy ni... kiranya macam nak test power laa...Dan venergy ni memang terbukti betul2 bagus.. Kalau sapa nak tahu boleh laa cuba...
Ok.. di sini saya boleh senaraikan apa yg betul2 power..
1. Memang maintain habish..! Dah release pun masih cam tuuu jugak...
2. Lama... hampir sejam!
3. Buleh baper round pun.. janji si isterinya pun sanggup.. heheh...
4. Pengakuan si suami sendiri... dia rasa macam hard giler.. di samping terasa seperti kembang giler..!
5. Suami tak terasa penat pun! Even besoknya pun tak rasa penat pun...!!
6. Dah kalau macam tu agaknya apa si isteri dapat?? Dapat ler apa yg dia nak... hehhee...
Venergy ni, kalau yang dah power makan, jadik lagi power..jgn takut nak cuba sebab takut orang kata kurang power tu sebab makan venergy..sebenarnya venergy ni dia bagi power yang luarbiasa dan jugak kepuasan yang luarbiasa..hehehe..tambah lagi, lepas tu badan tak penat atau letih langsung..
Cara Pengambilan :- Untuk kesan yang lebih optima, makan sebiji kapsul venergy bersama secawan red guara cafe dan tidur dahulu dalam 30 minit.
HARGA WM: RM68.00 EM: RM73.00 BRUNEI: $36.00 S'PORE: $37.00
KOS PENGHANTARAN : RM5.00

Red Guara Cafe
KANDUNGAN RED GUARA CAFE
Kopi arabica
- Kafein rendah, 70% Arabica, 30a. Ditanam 2000 kaki dari aras laut •
Guarana (Paulina Cupana)
– Herba penyembuh Hutan Amazon, Brazil. Mampu menyembuhkan cirit-birit, cegah aterosclerosis /cardiovascular (akibat pemendapan pembuluh darah), meredakan kesakitan, menghentikan pendarahan, penggalak saraf, bersifat anti-oksida sesuai untuk merawat darah tinggi, penyembuh demam, pereda migrain dan sakit saraf (neuralgia). Dalam bentuk tonik, diminum oleh kaum wanita Red Indian semasa datang bulan, senggugut, asma, senggugut dan sakit-sakit sendi. Diambil oleh lelaki Red Indian supaya perut tidak lapar dan menambah tenaga dan stamina semasa pergi berburu. Di Eropah, guarana diumpamkan sehebat Viagra. • Ubi Bit Merah (Beta Vulgaris) – Bersifat anti-kanser b agus untuk merawat kanser, menjana tenaga, sakit pinggang, bersifat anti-oksida •
Yis Beras Merah (Monanscus Purpuruees)
– Melembutkan salur darah yang keras, sangat bekesan mengatasi penyakit darah tinggi, keracunan, kanser, kencing manis, parkinson atau strok. Amat bagus untuk orang yang sedang berdiet • Krimer Soya – Susu tenusu tidak digunakan sebagai krimer kerana ia akan menghapus khasiat dalam kopi guara
TESTIMONI 1
Saya sudah pun mencuba guara coffee ni selama 3 minggu sejak 08/10/2004, dan saya minum 2 kali sehari pagi dan petang. Saya amat terkejut sekali bila timbang berat badan semalam, berat saya sudah pun berkurangan sebanyak 11kg?Patutlah baju2 saya dah longgar?ditambah lagi semasa puasa ni dan mengambil guara coffee semasa bersahur, kenyang hingga berbuka..bila nak berbuka pun, tengok makanan pun dah tak heran dah. Terkejut betul kak?saya tak sangka sungguh saya sudah kehilangan berat sebanyak 11kg dalam 3 minggu selama saya minum guara coffee ni?kalau macam ni lah keputusan dan hasil selepas minum guara coffee ni, saya akan terus minumnya sehingga berat badan saya ke tahap ideal.

TESTIMONI 2
Aku nak kongsi bersama awak pengalaman aku sendiri minum Guara Cafe DCL ni.aku mula mengambil Guara Cafe ni pada 04/10/2004 (Isnin) iaitu 2 sachet sehari, di mana aku minum satu paket pada waktu pagi semasa breakfast dan satu paket lagi semasa tea break iaitu jam 3 atau 4 petang.Berat aku plak pada hari Isnin tu ialah 58kg, ukuran keliling perut 39 inci (Buncit tu!!!)?yang lain2 plak, aku tak ukur sebab aku hanya concentrate pada perut dan berat je.he..he..he.. Semalam iaitu 07/10/2004(Khamis), aku telah pergi ke klinik kerana anak sakit, tak tahan tengok penimbang digital kat klinik tu?terus aje aku timbang berat aku tu..DAN!!!!!!...tau tak, aku baru je ambil Guara Cafe ni pada hari Isnin, tapi semalam hari Khamis, baru je 4 hari..tapi berat badan aku telah berkurangan sebanyak 2kg!!!!!
Nurse kat klinik tu kata, akak, berat aku sekarang ni ialah 56kg???.aku langsung tak sangka dan tak percaya, so, nurse tu suruh aku naik balik atas penimbang tu, dan?memang betul?berat dah 56kg?aku telah hilang 2kg?..gembiranya hati tak terkata... Pas tu bila sampai kat rumah, aku ambil pita pengukur, nak ukur keliling perut pula.., eh?betullah..ukuran perut pun dah kurang 1 inci, sekarang dah jadi 38 inci?Hebat juga Guara Cafe ni..dah ler murah, tapi kesan dia power giler lah..ku puas hati!!! FYI, sejak aku mengambil Guara Cafe ni, aku selalu je ke toilet, bukan untuk buang air besar, tapi buang air kecil..adakah itu satu cara lemak kat perut disingkirkan? Mungkin juga kot? Okaylah?summary aku:
Berat sebelum ambil Guara Cafe: 58kg (04/10/2004)
Ambil Guara Cafe pada: 04/10/2004 (Isnin)
Timbang pada: 07/10/2004 (Khamis)
BERAT TERKINI: 56kg (Telah turun 2kg)
Ukuran lilitan perut: 39 inci (04/10/2004 Isnin)
UKURAN TERKINI: 38 inci (07/10/2004 Khamis) kurang 1 inci dalam 4 hari!)
TESTIMONI 3
Saja nak share pengalaman minum Guara Cafe..saya sangat puas hati dengan Guara Cafe DCL ni sebab bagi saya ia mengenyangkan dan selera makan saya dah tak macam dulu lagi yang mana asyik nak makan je..Tapi sekarang sejak minum Guara Cafe ni, selera makan saya telah berkurang dan berat saya juga telah turun sebanyak 1.5kg selepas 7 hari meminumnya..terkejut juga..tapi saya memang gembira tak terkata.. Guara cafe ni tak lah mahal, memang berbaloi meminumnya, lagipun sedap..memang tak rugi mencubalah.terima kasih sebab promotekan guara cafe ni ya..kalau tak, takkan kenallah saya ngan Guara Cafe ni..orang kata ,TAK KENAL, MAKA TAK CINTA..
TESTIMONI 4
Saja nak share kat engko ler..I dah try guara cafe DCL tu.sedap,memang mengenyangkan.I suka sangat ngan coffee ni..asben pun suka sedap kata dia.. lagi satu nak kongsi ngan you,berat I dah kureng 2.8kg selepas 9 hari minum guara cafe ni..boleh tahan gak yer coffee ni.lagi best..coffee ni tak pahit..perut I pun rasa macam dah kempis sikit, apa tidaknya, selalu je buang air kecil sejak minum coffee guara ni, pernah masa hari pertama minum coffee ni, tiap 15 minit, I mesti akan ke tandas buang air kecil, padahal I tak minum air banyak, tapi dengan hanya minum guara coffee tu, terus saja I akan buang air kecil, tandanya lemak cair lah tu, bukan..? Saya dah pun try Klass H?oney Juice, Colon Cleanser (CC) tu.dan sekarang saya sedang mengambil Guara Cafe tu.sedapnya cafe tu kak..kenyang hingga ke petang?hebat!!! Saya dah habis buat detox dengan mengambil CC tu dan ambil sekali ngan Klass honey juice DCL tu. Cara saya pula ialah: Malam: 7 biji CC untuk 11 malam berturut2 sebelum tidur. (Esok pagi mesti akan ke tandas buang toksin dan sampah sarap dari usus) Pagi: Untuk tenaga segera dan penurunan berat badan lebih efektif lagi, saya mengambil satu sudu KHJ tu campur ngan setengah gelas air suam dan minum. Badan saya rasa sihat dan sentiasa bertenaga sepanjang hari. Untuk pengetahuan akak, berat saya telah turun sebanyak 3kg selepas 11 hari buat detox tu.gembiralah..sekarang berat saya ialah 67kg daripada 70kg pada hari pertama buat detox tu.. Guara Cafe tu pula, saya telah minum sejak 8 hari yang lalu dan berita baiknya ialah berat saya turun lagi sebanyak 2.5kg dan sekarang berat saya dah 64.5kg (12/10/2004).
TESTIMONI 5
Sebenarnya i selalu lebih-lebih lagi di bulan puasa nanti (esok). Isteri saya juga sangat sukakan kopi ni sebab berat isteri saya dah berkurangan 2kg selepas seminggu minum kopi guara DCL ni. Isteri saya memang seorang yang mempunyai berat yang orang kata perlu diturunkan. Namun, dengan hanya minum kopi guara ni, berat isteri saya sudah pun berkurangan., tak perlu produk yang mahal, tapi hanya dengan meminum kopi guara 2 kali sehari sebelum makan, alhamdulilah, akhirnya dah jumpa produk yang benar-benar membantu isteri saya mengurangkan berat badannya. Saya nak ambil kesempatan ini untuk ucapkan terima kasih kerana memperkenalkan produk kopi guara ni, kerana khasiatnya yang tak ternilai amatlah mujarab sekali.
TESTIMONI 6
RGC ni ada testimoni yg tak kurang powernya selain dari mengslimkan bodss....antaranya ialah....mengeraskan mana mana yg tak keras...cth: bila ambik RGC....awal awal pagi manager dah bangun sebelum u bangun.....dia akan kata "Yes sir...wat can I do for u sir".....hatta RGC bisa melancarkan perjalanan darah justeru tu..mana mana anggota yg dulu longlai...akan bertambah powernya jika di minum RGC secara berterusan......selain dari itu...bagi mereka yg ada masalah batu karang peringkat awal...RGC boleh membantu mengeluarkan dan memecahkan batu tadi....bagaimana? RGC pabila d minum akan menyebabkan si peminum tadi balik balik ke bilik air utk buang air kecik.... Sekian .....antara lain keistemewaan RGC.....ATAU pun sinonim dgn panggilan KOPI WIPER.
TESTIMONI 7 Ala, syahur bukannya kita makan sangat. Saya mencuba sejak puasa sunat Nisfu Syaaban, kemudian, secara tidak langsung, isteri saya juga mencuba. Sementara menunggu waktu berbuka pada hari ke-enam berpuasa, isteri saya mengakui: "Betullah, bila kita minum Red Guara Cafe, tak terasa lapar, letih, dahaga, mengantuk dan bertenaga sepanjang hari'. Saya memang mengamalkannya di pejabat.
TESTIMONI 8Sebelum kenal rgc berat husband 82 kg.. memang overweight. dia ambil rgc sebelum bulan puasa iaitu 1 pkt sehari selain dari exercise dan control makan. dia amalkan selama 2 bulan. masa raya tu adik-beradik dan saudara mara komen yg dia dah kurus.. memang skrg berat badan dah 72- 74 kg.. still boleh maintain berat badan. skrg ini adik-beradik dia pun dah start minum gc. lagi satu kawan office saya pun macam tu. dia minum gc selama 2 bulan. kawan-kawan office dah tegur

TESTIMONI 9
dia kurus..wahal makan macam biasa je dan berat still sama. dari pemerhatian yang kak eda dapat, gc ini akan memecahkan lemak kat tangan, pinggang dan paha.
FYI sekarang ni awie ambil RGC tiap pagi...ok gak... sebab baru minggu lepas check... DR kata ok...normal 70/120 Masa saya ambil tu kira dah reda sikit dari masa saya beritahu akak saya ada darah tinggi...180 tau... DR ada bagi saya makan ubat... tapi bila habis je ubat tu... saya tak sambung ubat Dr,tapi saya ambil RGC...sampai sekarang...alhamdulillah...maintain gitu.....
HARGA WM: RM19.80 EM: RM21.80 BRU:$11.50 S'PORE $10.80
DIFORMULAKAN OLEH DR ZAKARIA (FRIM)

No comments: